06

شهریور
1401

باغ گلها کرمانشاه

ارسال شده توسط: مدیرسایت/ 320 0

باغ گل کرمانشاه کجاست؟
آدرس: کرمانشاه، کمربندی غربی کرمانشاه، روبه‌روی بیمارستان سینا
قیمت بلیط: رایگان (بازدید برای عموم آزاد است)
زمان بازدید: از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: دو ساعت

باغ گل کرمانشاه از دیدنی‌های تازه تاسیس این استان به شمار می‌رود. این باغ بهشتی و زیبا میهمانان خود را با دنیای رنگارنگی از گل‌های ایرانی و خارجی مواجه می‌کند و بسیار منحصربه‌فرد است.

باغ گل کرمانشاه بعد از باغ گل اصفهان در جایگاه دوم باغ گل‌های ایرانی قرار گرفته است. این جاذبه با مساحتی بالغ بر ۶,۴۰۰ متر مربع، روبه‌روی بیمارستان سینا و حاشیه جنوب غربی شهر کرمانشاه احداث شده است. در طراحی و اجرای باغ گل کرمانشاه از همه روش‌های باغ‌سازی دنیا با رویکرد باغ ایرانی استفاده شده است.

متخصصان و کارشناسان برای طراحی و اجرای باغ گل کرمانشاه، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند؛ تا با استفاده از روش‌های به‌روز و نمادهای مهم جهان، باغی تماشایی و ویژه برای مخاطبان فراهم آورند. باغ گل کرمانشاه مکانی برای تفریح، شناخت و آموزش است. ارتقای فرهنگ حافظت از محیط‌ زیست، افزایش سطح علمی، جمع‌آوری، حفاظت و تحقیق روی گونه‌های مختلف گیاهان از جمله اهداف این مجموعه به شمار می‌روند.

مسیر دسترسی به باغ گل کرمانشاه

اگر قصد رفتن به باغ گل‌ کرمانشاه با خودرو شخصی را داشته باشید، کمربندی قسمت غربی بهترین و سریع‌ترین مسیر دسترسی است. این کمربندی در انتها به بیمارستان سینا و ورودی باغ گل‌ها می‌رسد. اگر هتل یا محل اقامت شما در مرکز شهر قرار دارد، استفاده از تاکسی بهترین گزینه است. در این مسیر باید با تاکسی به میدان فردوسی و سپس میدان آزادگان بروید. حدود ۲٫۵ کیلومتر بعد از میدان آزادگان، باغ گل کرمانشاه قرار دارد.

تاریخچه باغ گل‌ کرمانشاه

باغ گل کرمانشاه که عملیات اجرایی آن به‌عنوان اولین پارک گل‌های غرب کشور، در مهرماه سال ۱۳۹۱ شروع شد؛ در اردیبهشت ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و امکان بازدید عمومی فراهم شد. پروژه ساخت این باغ شامل دو ساختمان کوشک باغ ایرانی و ساختمان آموزشی بود، که در جهت اهداف مجموعه به‌کار گرفته شده‌اند.

یکی از اهداف اصلی تاسیس باغ گل کرمانشاه توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کشور است. در این مجموعه تلاش شده تا خانواده‌ها به‌ویژه کودکان در فضایی آرام، انگیزه‌بخش و بازی‌گونه، دوستی با طبیعت را یاد بگیرند.

گیاهان باغ‌ گل‌ کرمانشاه

در باغ گل کرمانشاه ظرفیت کشت ۴,۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد. در این باغ انواع گیاهان کاشته شده و نگهداری می‌شوند؛ از این میان می‌توان به گل‌های ژاپنی، ایرانی، فرانسوی و ایتالیایی اشاره کرد. برای طراحی و کاشت این گیاهان از روش‌ها و جلوه‌های به‌روز استفاده شده است.

بذرهای استفاده شده در باغ گل کرمانشاه ازنوع مرغوب هلندی هستند و همین امر سبب شده است تا ظاهر و مقاومت بهتری نسبت به تنش‌های محیطی داشته باشند. بیش از ۱۰۰ نوع کاکتوس، ۳۰۰ گونه درختچه، گیاهان پوششی، گیاهان دارویی، گیاهان پیازی، گیاهان آپارتمانی و گل‌های زینتی، دیگر گیاهان استفاده شده در طراحی چشم‌نواز باغ گل کرمانشاه هستند. امکان خرید و تهیه گل و گیاهان آپارتمانی در باغ گل کرمانشاه برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

پرسش‌های متداول

باغ گل کرمانشاه کجاست؟

باغ گل کرمانشاه در جنوب غرب شهر کرمانشاه و روبه‌روی بیمارستان سینا قرار دارد.

هزینه بازدید از باغ گل کرمانشاه چقدر است؟

بازدید از باغ گل کرمانشاه برای عموم آزاد و رایگان است.

امکانات رفاهی باغ گل کرمانشاه چگونه است؟

باغ گل کرمانشاه دارای امکانات مناسبی از جمله محل بازی و آموزش کودکان، راهنمای گردشگر، پارکینگ و آلاچیق است.

بهترین زمان بازدید از باغ گل کرمانشاه کدام فصل است؟

فصل بهار

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید