اخذ ویزای اندونزی

انواع ویزای اندونزی از نظر نوع صدور

1- ویزای فرودگاهی: ویزای فرودگاهی اندونزی در بدو ورود مسافر به یکی از فرودگاه‌های کشور اندونزی، به صورت مُهر برای مسافر بر روی پاسپورتش درج خواهد شد. لیست کشورهایی که ویزای «آن ارایول» یا VOA اندونزی برایشان صادر می‌گردد در ادامه مطلب آمده است.
2- ویزای معمولی: ویزای بالی برای بعضی کشورها از جمله ایران به صورت فرودگاهی صادر نمی‌شود و مسافرانی که می‌خواهند به اندونزی سفر کنند باید از قبل و از طریق سفارت و یا نیکاسفر نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند.

انواع ویزای اندونزی از نظر نوع کاربرد

انواع ویزای اندونزی از نظر نوع کاربرد عبارتند از :

ویزای توریستی اندونزی
ویزای تجاری اندونزی یا ویزای بیزنس اندونزی
ویزای خبرنگاری اندونزی
ویزای مقامات رسمی یا ویزای دیپلمات اندونزی
ویزای تحصیلی اندونزی

ویزای توریستی اندونزی

یکی از انواع ویزای اندونزی، ویزای توریستی اندونزی است که معروف ترین و پر کاربردترین ویزای این کشور است. این ویزا برای افرادی صادر می‌گردد که به قصد بازدید از کشور اندونزی و جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر این کشور، نسبت به دریافت و صدور آن برای سفر به کشور اندونزی اقدام می‌نمایند.

مدت اعتبار ورود ویزای توریستی اندونزی: ویزای توریستی اندونزی سه ماه اعتبار دارد به این معنی که پس از صادر شدن ویزا شما 3 ماه فرصت دارید تا بدون مشکل وارد کشور اندونزی شوید.

مدت اقامت ویزای توریستی: ویزای بالی می‌تواند 7 و 14 و یا 30 روز اعتبار داشته باشد؛ به این صورت که پس از وارد شدن به یکی از مرزهای اندونزی شما فقط به تعداد روزهای درج شده در لیبل پاسپورت می‌توانید در این کشور بمانید و در صورت اقامت بیشتر، دچار مشکل و جریمه در هنگام خروج از اندونزی خواهید شد.

ویزای توریستی اندونزی، از زمان صدور، 90 روز اعتبار دارد و مسافر از تاریخ ورود، به مدت 60 روز می تواند در اندونزی اقامت داشته باشد.
لازم به ذکر است، ورود مسافران از طریق ویزای توریستی اندونزی، صرفا به جزیره بالی خواهد بود و پس از آن از طریق پرواز می توانند به شهرهای دیگر سفر داشته باشند.

این ویزا غیر قابل تمدید می باشد و برای سفر مجدد، نیاز به اخذ ویزای جدید خواهد بود.

مدارک لازم جهت صدور ویزای الکترونیکی توریستی اندونزی

  1. اسکن پاسپورت دارای 6 ماه اعتبار
  2. اسکن عکس پرسنلی زمینه سفید
  3. کارت دیجیتالی واکسن کرونا (حداقل دو دوز)

هزینه صدور ویزای الکترونیکی توریستی اندونزی

هزینه صدور این ویزا به صورت عادی که 7 الی 10 روز کاری اندونزی زمان بر است، به ازای هر نفر 230 دلار آمریکا میباشد. لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی نیکاسفر، این ویزا را به صورت فوری 72 ساعت کاری اندونزی برای مسافران عزیز اخد می نماید و هزینه آن به ازای هر نفر 350 دلار آمریکا می باشد.