اخذ ویزای تایلند

تایلند کشور زیبایی است. آب و هوای گرمسیری و فرهنگ غنی آن مانند آهنرباهای طبیعی برای کسانی که در نقاط دوردست دنیا زندگی می‌کنند عمل می‌کند. بخش بزرگی از درآمد تایلند از صنعت گردشگری به دست می‌آید و او را به قطب گردشگری شرق دور تبدیل می‌کند. اگر در کشور دیگری زندگی می‌کنید و می‌خواهید تعطیلات خود را در تایلند بگذرانید چه؟ مطمئناً به آسانی پیاده روی در پارک، پرسه زدن و پیاده شدن از آن مکان، نخواهد بود. قبل از سوار شدن به هواپیمای عازم “سرزمین لبخند” دستورالعمل هایی وجود دارد که باید رعایت کنید و مدارکی تهیه کنید. داشتن ویزا تایلند یکی از همین موارد است که باید مدنظر داشته باشید.

ویزای توریستی تایلند چیست؟

ویزای توریستی تایلند مجوز یا مدرکی است که به شما امکان می‌دهد برای مدت‌زمان مشخصی و تنها با هدف گردشگری وارد تایلند شوید. ویزای توریستی تایلند را سفارت یا کنسولگری تایلند در کشور مبدأ صادر می‌کند و هنگام ورود به فرودگاه تایلند در گذرنامۀ شما مهر می‌شود. در صورت لزوم، ویزای توریستی ممکن است تمدید شود. مهر معافیت ویزای صادر شده در فرودگاه را نباید با ویزای توریستی اشتباه گرفت.

برخی از کشورها با دولت تایلند موافقت کرده‌اند تا به اتباع خود اجازه دهند بدون نیاز به ویزا به‌عنوان توریست وارد تایلند شوند. این بازدیدکنندگان می‌توانند بدون نیاز به درخواست ویزای توریستی در سفارت تایلند به‌مدت ۴۵ تا ۹۰ روز در تایلند اقامت داشته باشند.+

شرایط ویزای توریستی تایلند

اگرچه شیوع کرونا شرایط اخذ ویزای تایلند برای ایرانی‌ها را سخت‌تر از گذشته کرده؛ اما همچنان برای اخذ ویزای تایلند راه پیچیده‌ای پیش رو ندارید. اکنون به‌راحتی می‌توان گفت این قوانین برداشته شده و شرایط ویزای تایلند برای ایرانیان ساده‌تر شده است. اگر الآن قصد اخذ ویزا داشته باشید، باید قبل از سفر تست کرونا بدهید و با داشتن مدارک و گذرنامه وارد تایلند شوید؛ همچنین بر اساس شرایط ویزای تایلند، باید قبل از ارائه مدارک به سفارت تایلند، برای دریافت Thailand Pass اقدام کنید. دریافت دوز کامل واکسن کرونا اولین و مهم‌ترین شرط برای اخذ ویزای «تایلند پس» است.

 

مراحل اخذ ویزای توریستی تایلند

افرادی که به‌دنبال کسب اطلاعات کامل دربارۀ مراحل اخذ ویزای توریستی تایلند هستند، نیازی به تعیین وقت سفارت ندارند و به‌صورت آنلاین یا مراجعه سریع حضوری، می‌توانند ویزا بگیرند. توصیه می‌شود حتماً اخذ ویزا را به یک مؤسسه معتبر بسپارید؛ زیرا به‌احتمال زیاد خودتان در این راه موفق نخواهید بود! پس از دریافت تأییدیه از متقاضی خواسته می‌شود که فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه ویزا، ارائه مدرکی مبنی بر اقامت، مدارک و بلیت پرواز به تایلند و سایر مدارک را ارائه کند. درخواست به وزارت امور خارجه فرستاده می‌شود.

پس از اینکه وزارت امور خارجه درخواست ویزا را تأیید کرد، متقاضی ویزای STV و گواهی ورود (COE) دریافت می‌کند. متقاضی همچنین گواهی پزشکی Fit to Fly را ارائه می‌دهد که باید بیان کند متقاضی ویروس کووید-۱۹ ندارد که طبیعتاْ این گواهی باید در ۷۲ ساعت قبل از حرکت پرواز صادر شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی تایلند

برای تکمیل مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی تایلند، باید مدارک زیر را بفرستید:

فرم درخواست ویزای توریستی تایلند
یک قطعه عکس ۴*۶ جدید از متقاضی
بلیت هواپیما رفت‌وبرگشت یا بلیت الکترونیکی (پرداخت کامل)
اثبات تمکن مالی (۲۰۰۰۰ بات برای هر نفر یا ۴۰۰۰۰ بات برای هر خانواده)
مدرک هتل یا اقامتگاه خصوصی
مدرک پرداخت هزینه ویزا
برنامه سفر

هزینه ویزای توریستی تایلند

هزینه ویزای توریستی تایلند برای یک‌بار ورود حدود ۶۰یورو و هزینه ویزای توریستی مولتی‌پل حدود ۱۶۰یورو است. هزینه ممکن است در هر زمان و بدون اطلاع قبلی تغییر کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود با رفتن به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری تایلند در منطقه خود، آن را به‌روز کنید.

اعتبار ویزای توریستی تایلند

ویزای توریستی تایلند برای آن دسته از افرادی صادر می‌شود که به‌نیت گردشگری یا دیدار با نزدیکان خود وارد تایلند می‌شوند. در صورتی که فرد قصد اقامت یا کار در تایلند داشته باشد، باید ویزای دیگری هم بگیرد؛ زیرا دولت، اجازه اقامت و کار بیشتر از مدت اعتبار ویزا را به متقاضی نمی‌دهد. اعتبار ویزای توریستی تایلند تا سه ماه پس از صدور مهلت دارد.

سفارت تایلند در تهران