امارات متحده عربی

امارات متحده عربی ، که به اختصار به آن U.A.E گفته می شود، فدراسیونی از هفت امیرنشین در شرق شبه جزیره عربستان و در ورودی خلیج فارس است. این کشور خط ساحلی هم بر روی خلیج عمان و هم بر روی خلیج فارس دارد، که از غرب و جنوب غرب با عربستان سعودی، و از جنوب شرق با عمان مرز آبی دارد و در رأس شرقی شبه جزیره موساندام و منطقه خودمختار عمانی درون مرز آن قرار دارد.

 امارات  ، کشوری مدرن و پویاست. برای برخی، این کشور، کشوری پیشرفته و تمیز است و برای برخی دیگر، یک « دیزنی لند » توریستی است.

نکات دانستنی درباره کشور امارات

مساحت امارات 83,000   کیلومتر مربع است.
ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی  می باشد.

واحد پول این کشور، درهم امارات است و با  AED نشان داده می شود.

زبان رسمی کشور عربی است، اما اکثریت مردم این کشور به این زبان صحبت نمی کنند (ایرانی ها، هندی ها، و مهاجران آسیایی ها و غربی بسیار بیشتر از عرب ها بوده، و به طور معمول دانش کمی از زبان عربی دارند). انگلیسی در این کشور به صورت مخلوط تکلم می شود. از آنجاییکه امارات تحت قیمومیت انگلیس است، بیشتر مردم در مدارس انگلیسی یاد می گیرند و تا سطح پایه، می توانند انگلیسی صحبت کنند. هندی و اردو دیگر زبانهایی است که به طور گسترده تکلم می شود.

جمعیت این کشور دارای تنوع فوق العاده ای می باشد. تنها 20% جمعیت، اماراتی واقعی هستند. قسمت عمده جمعیت، اصلیتی متعلق به کشورهایی از شبه قاره هند دارند: هند، پاکستان، بنگلادش (حدود 50%). دیگر کشورهای آسیایی مثل فیلیپین، مالزی و سری لانکا حدود 15% از جمعیت را تشکیل می دهند، و کشورهای غربی (اروپا، استرالیا، آمریکای شمالی، آفریقای جنوبی، حدود 5-6%) و باقی مردم، اهل کشورهای دیگر هستند.

الکل در بسیاری از رستوران ها و میکده ها در دوبی و هتل های گردشگری امیرنشین های دیگر، به جز شارجه، مرسوم است. قوانین و ملزوماتی برای داشتن مجوز خرید الکل وجود دارد. مجوز الکل، مدرکی است که باید ثابت کند، حامل آن، مسلمان نیست.

فروشگاه های زنجیره ای مهم مثل Ikea و Carrefour، دارای فست فودهایی نظیر KFC و مک دونالد هستند. از طرف دیگر، هنوز هم سوق های سنتی شلوغی هستند که محصولاتی از سراسر دنیا در آنها عرضه می شود.

آب و هوای امارات

کشور امارات ، به طرز غیرمعمولی خشک است و تنها چند روز در سال باران می بارد. با وجود این اقلیم، در این کشور از آب به عنوان علامت هشدار استفاده می شود: برای مثال در این کشور چمن های فراوانی در معابر عمومی و اماکن تفریحی وجود دارد. قسمت عمده این آب، از نمک زدایی آب دریا حاصل می شود. گردشگران هیچ پولی به خاطر آب مصرفی، پرداخت نمی کنند. هوا از اواخر اکتبر تا اواسط مارس، نسبتاً مطبوع است و دمای هوا بین C27 تا C15 در نوسان است. تقریباً تمام سال، هوا آفتابی است. بین ماه های نوامبر تا فوریه ممکن است باران ببارد، و موقع بارش، جاده بسیار لغزنده می شود. در تابستان، دمای هوا بسیار بالا رفته و رطوبت آن نیز غیرقابل تحمل است این شایعه وجود دارد که دماهای رسمی که گزارش می شود، کمتر از دمای واقعی هواست که ممکن است به 50 درجه سانتی گراد و یا بالاتر هم برسد !